ראשי  //  מרכז הידע  //  כיצד למכור יותר באינטרנט?

כיצד למכור יותר באינטרנט?

כיצד למכור יותר באינטרנט?

שאלה זו היא שאלת המפתח בכל מערכת שיווקית. לא רק כיצד למכור, אלא כיצד למכור יותר, כיצד לנצל את המערכת העומדת לרשותך באופן אופטימלי בלי לאבד לקוחות בדרך . . . החלום של כל בעל עסק.

היות ואני כותב את המייל הזה, במחשב הנייד בנסיעה ברכבת מתל אביב לנהריה, אכתוב את הרעיון מחולק לתחנות ..

תחנה ראשונה - תל אביב, עיר העסקים

בשיווק המסורתי ברור הדבר שלא תפתח חנות בקומה 17 באיזה גורד שחקים, שצריך להמתין 10 דקות למעלית, שאפילו מצלמת האבטחה התיאשה מלמצוא שני אנשים העוברים יחד במזדרון ב"שעות העומס". או לא תפתח פיצוציה ברחוב צדדי במושב מרוחק שרק טרקטורים ומשאיות עם ציוד חקלאי עוברים שם.

אם כבר אתה פותח חנות, אז במקום הומה, אם זו מכולת, זה במרכז השכונה. אם זו חנות תכשיטים זה בקניון, אם זו חנות בגדים, זה חייב להיות במקום שחלון הראוה פונה למקום בו העוברים ושבים רבים.

עכשיו קח את אתר האינטרנט שלך. זה שהשקעת בו אלפי שקלים ועשרות שעות עבודה. זה שדרכו אתה פונה לעולם הגדול. ותנסה לבחון לאיזה סוג חנות הוא דומה. לאן מופנה חלון הראוה שלו, כמה עוברים ושבים עוברים בו, כמה הם מתעקבים אצלך לפני שהם גולשים הלאה . האם אתה יודע מהיכן הם הגיעו, ולהיכן הם גלשו ? או במילים אחרות מה שם הרחוב שהנכנסים לאתר שלך עוברים בו ? ומה אתה מוכר לעומת שם הרחוב הוירטואלי שלך? 

אם לא שאלת עד היום את השאלות הללו, או אם לא קדמת את אתר האינטרנט שלך אצל מקדם אתרים מקצועי. אתה ודאי מרגיש במרומי הגורד שחקים, המביט על המוני העוברים ושבים למטה ברחוב בערגה וגעגוע. מתי יסורו אלה למפתני, לפתח חנותי הנוצצת במרומי גורד השחקים?

השלב הבא אם לא תפעל באופן מקצועי, הוא לעשות את הטעות שכולם עושים - להרים שלט ענק שיעלה לך הון, וזה עוד לפני מה שמחכה לך מהעיריה. ועוד תחשוב שהנה זה מה שכולם חיכו לו. עכשיו כולם ירימו את ראשם (סוף סוף) לעבר השלט הענק, יעזבו הכל וימהרו לעלות לקומה ה- 17. באינטרנטית קוראים לזה - מסע פרסום.

הטעות הנפוצה היא להשקיע מיד בפרסום, לפני שדפי הנחיתה שלך מוכנים לכך!

אומנם ספקי הפרסום באינטרנט עושים מכך הון רב, (כי אתה תפרסם שוב ושוב ) אך אם האתר שלך לא יהיה מוכן מראש לקלוט את כל הגולשים. אז אומנם תיהיה לך תנועה מרשימה באתר, אך אחוזי המכירות יהיו קרובים לאפס. נציג המכירות שלך נמצא אומנם למטה ברחוב עם כולם. אך הוא רק מחלק פליירי פרסום. כולם מכירים אותך, אך אף אחד לא עולה לקומה ה- 17 לרכוש את המוצר.

כיצד לגרום לאתר שלך להתמקם במרכז הרחוב הוירטואלי הסואן?

כיצד לקוח שנכנס אליך לאתר לא יצא לפני שיקנה את המוצר שלך?

כיצד למכור לאותו לקוח עוד פעם ועוד פעם?

מה הסוד שחברות קידום אתרים לא יספרו לך?

כל זאת ועוד בתחנות הבאות. נתראה בתחנה הבאה - חיפה בת גלים, משם צריך להחליף רכבת לנהריה

תחנת חיפה בת גלים

הכרוז מודיע לנהריה "צריך להחליף רכבת". לא היתה לי כותרת יותר טובה מזו. אני ממהר לרדת מהרכבת ועכשיו יש לי זמן המתנה של 20 דקות. (צריך לכתוב מהר)  בזמן וירטואלי 20 דקות זה הרבה זמן, לא זמן מבוזבז בהתחשב בכך שאני לא יושב על הרכבת הדוהרת ליעד הלא נכון. זה מה שיקרה לסוכן המכירות הכי חשוב שלך , לחלון הראוה שלך - אתר האינטרנט, אם לא תעלה אותו על המסילה הנכונה.

המסילה הנכונה

על מנת להתקדם בהסבר ולהגיע ליעד - כיצד למכור יותר אצא מתוך נקודת הנחה שאתר האינטרנט שלך כבר שוקק חיים. אם משום שקידמת אותו באופן מקצועי, או שהאתר מספק שרותים או מידע שרבים מחפשים, או אם משום שהשקעת במסע פרסום בגוגל או בכל מסע פרסום אחר. בקיצור אנשים נכנסים, אך אתה בבעיה. אנשים נכנסים לרוב , ולא קונים את המוצרים שלך, למה ?

מחקרי אינטרנט רבים מראים כי הגולשים קונים באינטרנט לאחר שנכנסו לאתר לא פחות מ-7 פעמים בממוצע.

זה אומר שגם אם הם כבר נכנסו לאתר האינטרנט שלך מפני השלט הנוצץ (מסע הפרסום שלך) הם לא יקנו באתר עד שיכנסו לאתר עוד שש פעמים נוספות בממוצע. כניסות אלו דרושות על מנת להוריד את החשדנות, ולצבור בטחון שאכן ניתן להשאיר כרטיס אשראי אצלך באתר. שזה בערך כמו להגיע לקומה 17 בגורד שחקים. בקיצור - חסר סיכוי לחלוטין.

על מנת להמחיש זאת דמיין לעצמך אדם שמחפש לקנות מחשב באינטרנט הוא הקליד את המילה המבוקשת בחלון החיפוש של גוגל . אתה מופיע בדף הראשון, והגולש היקר (תרתי משמע) הגיע לחנות שלך - מצויין. הוא אפילו מצא את המוצר המבוקש, המחיר סביר, הכל בסדר. רק הוא לא מכיר את האתר שלך, זו פעם ראשונה שלו כאן. סביר שיאמר לעצמו, נמשיך לשוטט באינטרנט, נחזור לכאן אחר כך. סביר עוד יותר, שהוא לא שמר את האתר שלך במועדפים, יש לך סיכוי יותר גדול לזכות בלוטו, מאשר שהגולש שלך ישמור אותך מועדפים.

בפועל מה שקורה, זה שהוא כבר לא יודע איך לחזור אליך, אם עוד יש לו רצון כזה. הרי גם המתחרים שלך נוצצים. וגולשנו היקר או שאבד לעד, או שימשיך לחפש מחר.

למחרת זה כבר סיפור חדש, שוב פוחתים הסיכויים שהגולש יקליד בדיוק את אותה המילה מאתמול, ופחות ופחות סיכוים שיכנס אליך לאתר, גם אם יראה אותך. הוא הרי מחפש לראות דברים חדשים שתרם ראה. בסוף הוא יקנה מחשב, אך האם זה יהיה אצלך?

לפעמים נדמה לי כי המשל לחנות בקומה 17 זה לא מספיק, והייתי צריך להוסיף למשל עוד כמה קומות..

אך מה שהרווחנו מהסיפור הזה, זה שלא תעשה את הטעות של כולם, ותוציא הון בפרסום על הזרמת הגולשים פנימה לאתר, בלי אפשרות "ללכוד אותם" אצלך עד למכירה זו, ולמכירות הבאות אחריה.

בנתיים הרכבת לנהריה מגיעה, לפחות עכשיו אתה לא דוהר על הפסים שלא מוליכים אותך לשום מקום. עכשיו רק צריך לדעת איך סוגרים עיסקה עם אחוזים גבוהים מהגולשים שנכנסו אליך לאתר. או במילים אחרות עכשיו נשאר לעלות לרכבת הנכונה.

הרכבת לנהריה

Ok עכשיו אני על הרכבת לנהריה, יש אפילו מספיק מקום ליישר את הרגלים. השאלה עכשיו היא איך אני מקבע את הגולשים החולפים באתרך, לגולשים קבועים. ובמילים אחרות. איך אני מוכר יותר קורסים המצולמים ע"י שיעורנט או כל מוצר אחר באינטרנט.

כמה שזה מגוחך, התשובה היא די פשוטה  - אתה מפסיק לחכות שהם יגיעו אליך, אלא מגיע אליהם. . . דרך המייל כמובן

השיטה והיעד

השיטה היא לפזר פתיונות אצלך באתר שיגרמו לגולשים שלך להשאיר לך את המייל שלהם. הצלחת וזה קרה, אתה עובד בשיטת הטיפטוף. מו בחקלאות, או יותר מדויק כמו בצבא (לחירניקי"ם שבנינו) כשאתה רוצה לרתק את האויב אתה יורה כדור אחד, אחת לשלוש שניות.

זה מספיק גם אם לא פגעת בו , שלא ירים את הראש ויספיק לכוון אליך. מקרה שלנו, מייל אחד לשלושה ימים זה מספיק על מנת לגרות את הסקרנות של הלקוח שלך לדברים חדשים שהוא לא יודע ואתה כן. ובעיקר מספיק על מנת שהוא לא יספיק לשכוח אותך.

הוא ישכח את השמות של כל החנויות שהוא נכנס אליהם ברשת, חוץ מאת השם שלך ושל האתר שלך.

בדוגמא עם לקוח המעוניין לרכוש מחשב. עשרה מיילים קצרים הנשלחים באופן אוטומטי . הנותנים ללקוח מידע על איך בוחרים מחשב, מה יש בשוק וכדומה. דברים שאדם ממוצע לא מודע להם. בטיפטוף של אחד לשלושה ימים. יספיק לך על מנת שהלקוח שלך יחכה לקבל ממך את המייל המקצועי הבא. (אם המיילים מעיקים עליו יצא שכרך בהפסדך) ושהשם הראשון (והכמעט) אחרון שיעלה לו בראש בחודש הקרוב כאשר ירצה לקנות את המוצר יהיה השם שלך, ושם האתר שלך.

כך כמובן יהיה לו גם מספיק בטחון להשאיר את כרטיס האשראי שלו בידך - הרי אתם כבר מכירים.

אך לא גמרנו, זו רק השיטה. עדיין לא השגנו את היעד. העד הוא למכור לא רק מוצר אחד, אלא באופן סדיר ושוטף כשיו שיש לך את המייל שלו, והוא אישר לך לשלוח לו חומרים מענינים הקשורים לחנות מוצרים . משיך לשלוח, אך הפעם בעדינות, פעם בשלושה - ארבעה חודשים זה מספיק בהחלט.

תעדכן אותו כידידים ותיקים מה קורה בחנות, מה חדש בשוק, איזה מבצעים חדשים יצאו, תן לו הנחות כחבר מועדון אם הוא קונה עד סוף החודש וכ"ו. תצליח להפוך 30% מהמבקרים באתר שלך ללקוחות קבועים, הגעת לנהריה. אופס. . . סליחה, הגעת ליעד השיווקי שלך. וכל מילה מיותרת.

כלל הזה נכון לגבי כל מוצר באינטרנט, החל מעזרי לימוד, דרך חנות נעלים, וכמובן גם לגבי מכירת סדנאות , שיעורים , ו קורסים בוידאו באינטרנט. המצולמים ע"י שיעורנט.

עכשיו הגעתי לנהריה, אני יכול בראש שקט לקיים את הפגישות שלי, ולישון כל הדרך חזרה  בזמן שהאתר שלך ימכור וימכור וימכור

מוגש כשירות משיעורנט - המובילים הקמת מכללות וירטואליות ומערכות לימוד מרחוק באינטרנט

בברכה
אלי גרון שיעורנט - הקמת מכללות וירטואליות באינטרנט
http://www.shiurnet.co.il